Het 10 dagen dieet
Op vakantie, een feestje, een mooi nieuw kledingstuk of je gewoon wat lekkerder in je lijf willen voelen… Tegenwoordig is er altijd wel een goede reden om wat extra kilo’s kwijt te raken. Met het 10 dagen dieet raak je maar liefst vijf kilo kwijt in (hoe kan het ook anders) tien dagen, als je het dieet precies volgt. Dat klinkt voor u vast ook heel verleidelijk.

Een koolhydraatarm dieet voor de laagste prijs kun je hier terug vinden >>

De basisregels van het 10 dagen dieet

Allereerst het goede nieuws. Met het 10 dagen dieet mag je onbeperkt water, koffie en thee (zonder toevoegingen) drinken. Hier geldt: hoe meer, hoe beter! Maar idealiter moet je meer dan 2,5 liter vocht per dag nuttigen.
Je mag ook gewoon brood eten, maar dan wel volkorenbrood en alleen kleine sneetjes, waarbij je de boter vervangt door margarine. Verder mag je alleen mager vlees (liever geen varkensvlees) dat vetvrij gebraden wordt eten en vooral géén sausjes bij je groenten en mayonaise over de sla.

Je menu

Op internet vind je overal wel voorbeeldmenu’s die je kunt gebruiken bij het 10 dagen dieet. Maar als je de volgende regels in acht neemt, kun je ook zelf je menu samenstellen. Als ontbijt neem je twee boterhammen, dun besmeerd met margarine en bijvoorbeeld worst, kaas of jam of je neemt één boterham, met een gekookt eitje en een stuk fruit (appel of sinaasappel). Als lunch eet je twee dun belegde boterhammen, een glas sap (maar je mag natuurlijk ook water, thee of koffie drinken) en nog geen wat extra’s (dat varieert van 250 gram magere kwark tot een zure augurk en van een banaan tot knäckebröd. Op de vijfde dag van uw dieet is dat extraatje zelfs een stuk appeltaart (uiteraard zonder slagroom). ’s Avonds eet je 100 gram mager vlees of vis, een grote portie groente (bijvoorbeeld sla of zuurkool) en wat aardappels of een soeplepel rijst of spaghetti. Tussendoortjes zitten er deze 10 dagen niet in.

Het vijf dagen dieet

Als dit allemaal nog niet snel genoeg gaat, is er ook nog een 5 dagen dieet (ook wel ziekenhuisdieet genoemd). Hierbij moet je naast het strikt opvolgen van het eetschema, ook zoveel mogelijk bewegen. Je past dit dieet toe op alle werkdagen en in het weekend mag je dan normaal eten.
Ook hierbij mag je onbeperkt koffie, water en thee zonder toevoegingen drinken. Verder komt het vooral op het volgende neer:
je eet veel sinaasappels of grapefruits
gewone boterhammen worden vervangen door geroosterde boterhammen of beschuit
je mag maar drie dagen per week (een beetje) vlees eten en dat is dan biefstuk of bieftartaar
je eet veel tomaten, gekookte eieren en yoghurt

Ook voor dit dieet geldt dat er voldoende voorbeeldmenu’s online te vinden zijn.

Als u het roer ook om wilt gooien als het op uw gewicht aankomt, zijn bovenstaande diëten zeer effectief en omdat ze snel resultaat boeken ook laagdrempelig; u hoeft immers maar even vol te houden voordat u succes boekt.

Rate this post
DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER